„Budowa kompleksowego szpitalnego systemu informatycznego w Szpitalu Powiatowym im. Jana Mikulicza w Biskupcu – II etap”
Projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020
Całkowita wartość projektu: 1 928 701,15
Wydatki kwalifikowalne 1.769.632,60
Dofinansowanie 1.504.187,71
Zakup sprzętu informatycznego:
1. Ultrabook konwertowalny – 18 szt.
2. Komputer AIO o zwiększonej sterylności – 4 szt.
3. Tablet o zwiększonej odporności – POZ – 1 szt.
4. Drukarka mobilna – POZ – 1 szt.
5. Szafa stelażowa z wyposażeniem – 1 szt.
6. Zasilacz UPS do szafy stelażowej plus listwa zasilająca – 1 szt.
7. Drukarka opasek dla pacjenta – 3 szt.
8. Urządzenie MFP ze skanerem dokumentów – 3 szt.
9. Skaner dowodów osobistych – 5 szt.
10. Twarde dyski do serwerów – 6 szt.
11. Karty sieciowe do serwerów – 4 szt.
12. Moduły pamięci RAM do serwerów – 12 szt.
13. Karty rozszerzeń do serwerów – 4 szt.
14. Koncentratory do serwerowni – 48 portów – 2 szt.
15. Koncentrator– 24 portów – 1 szt.
16. Moduły pamięci RAM do serwera zapasowego – 6 szt.
17. Twarde dyski do serwera zapasowego – 2 szt.
18. Monitor medyczny przeglądowy – 4 szt.
19. Karta graficzna medyczna – 4 szt.
20. Zestaw komputerowy z klawiaturą i myszą – 61 szt.
21. Monitor LCD do zestawu komputerowego – 61 szt.
22. Zasilacz UPS do zestawu komputerowego, komputerów AIO i sieci komputerowej – 92 szt.
23. Zestaw komputerowy AIO – 15 szt.
24. Dysk twardy SSD 240 GB – 97 szt.
25. Akumulatory do zasilaczy UPS – 96 szt.
26. Drukarka laserowa monochromatyczna – 5 szt.
27. Drukarka laserowa kolorowa – 1 szt.
28. Urządzenie wielofunkcyjne laserowa monochromatyczna – 3 szt.
29. System zabezpieczenia bazy danych – 1 komplet.
30. System archiwizacji długoterminowej – 1 komplet.
Zakup oprogramowania:
1. Oprogramowanie HIS – moduł obchód – 18 szt.
2. Oprogramowanie anestezjologiczne OaiIT – 4 szt.
3. Oprogramowanie LIS – zakup licencji -1 szt.
4. Oprogramowanie dla pracowni diagnostycznej – 1 szt.
5. Oprogramowanie do identyfikacji pacjentów – 1 szt.
6. Oprogramowanie medyczne - Współpraca z czytnikiem dokumentów tożsamości – 5 szt.
7. Oprogramowanie e-usług – 1 komplet.
8. Oprogramowanie antywirusowe – 200 szt.
9. Oprogramowanie archiwizacji dokumentów – 3 szt.
Zakupione usługi:
1. Wdrożenie oprogramowania – 1 komplet.
2. Modernizacja sieci – 1 komplet.
3. Modernizacja strony www do standardów WCAG 2.0. – 1 komplet.
4. Chmura obliczeniowa (archiwum dokumentacji medycznej) – 1 komplet.
5. Kopia bazy danych – 1 komplet.
6. Podłączenie pracowni TK do systemu IMPAX wraz z uruchomieniem duplikatora – 1 komplet.
7. Przygotowanie danych DICOM do exportu do serwera PACS Alteris – 1 komplet.
8. Szkolenia pracowników – 1 komplet.
9. Przygotowanie Studium Wykonalności wraz z wnioskiem o dofinansowanie – 1 komplet.
10. Promocja – 1 komplet.
Uruchomiono następujące e-usługi:
1. e-Rejestracja mobilna – usługa umożliwia pacjentowi samodzielne umówienie wizyty u lekarza POZ, lub specjalisty za pomocą aplikacji na smartfony. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie dla pacjentów do samodzielnego pobrania na najpopularniejsze platformy (tj. Android, Apple, Windows). Aplikacja umożliwia integrację z kalendarzem w smartfonie i powiadamiania pacjenta o zbliżającym się terminie wizyty za pomocą standardowych mechanizmów wbudowanych w smartfon.
2. e-Wyniki – usługa umożliwia elektroniczną komunikację pomiędzy lekarzem POZ, lub specjalistą, a laboratorium w zakresie zlecania badań oraz zwrotu wyniku. Pacjent dodatkowo może samodzielnie zapoznać się z wynikami swoich badań po zalogowaniu się do swojego Elektronicznego Rekordu Zdrowia (EHR) jak i na stronie www.laboratorium.szpital-biskupiec.pl
3. Interakcje – usługa umożliwia pacjentowi sprawdzenie interakcji pomiędzy lekami, które pacjent zażywa. W przypadku wykrycia interakcji, pomiędzy lekami zażywanymi przez pacjenta, a nowo ordynowanymi, system medyczny wyświetli ostrzeżenie dla lekarza.
4. Terminarz leków - usługa zapewnia pacjentowi w ramach Indywidualnego Konta Pacjenta, dostęp do terminarza dawkowania leków, określającego dzień, porę dnia, sposób dawkowania poszczególnych leków. Terminarz jest uzupełniany automatycznie, na podstawie informacji o dawkowaniu, przesyłanych z systemu medycznego (ordynującego leki) oraz może być uzupełniany przez Pacjenta. Pacjent otrzyma automatyczne powiadomienia o konieczności zażycia kolejnego leku.
5. e-Uczulenia - możliwość wprowadzenia przez Pacjenta (w ramach Konta Pacjenta) informacji o substancjach aktywnych, na które jest uczulony. Dzięki temu lekarz w użytkowanym w poradni oprogramowaniu medycznym może automatycznie podczas tworzenia recepty otrzymać ostrzeżenia o możliwych reakcjach uczuleniowych.
6. e-Leki - Rozwiązanie pozwala na sprawdzanie on-line dostępności leków we wszystkich aptekach współpracujących w ramach platformy e-usług, poznanie ceny leków (jeśli apteka udostępnia) oraz przesłanie on-line zamówienia do apteki. Po wysłaniu zamówienia pacjent otrzymuje automatycznie powiadomienia e-mail, informujące o statusie zamówienia. Sprawdzanie dostępności leków i ich internetowe zarezerwowanie w aptece jest możliwe za pośrednictwem Indywidualnego Konta Zdrowotnego, jak również dla pacjentów nieposiadających Konta. W przypadku pacjentów zamawiających leki on-line za pośrednictwem Konta, gromadzona jest automatycznie historia zamówień leków.