Na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów
w Szpitalu Powiatowym w Biskupcu Zarządzeniem Dyrektora Nr 78/2024 została wprowadzona„Procedura zgłoszeń wewnętrznych naruszenia prawa”.
Procedura określa zasady i tryb zgłaszania naruszenia prawa lub ujawnienia informacji bądź uzasadnionego podejrzenia naruszenia prawa oraz zapewnienia ochrony osobom, które dokonują zgłoszenia lub ujawniają informacje bądź uzasadnione podejrzenia naruszenia prawa w kontekście związanym z pracą, niezależnie od rodzaju zawartej umowy, stażu pracy czy pełnionej funkcji. Zarządzenie nr 78/2024 - POBIERZ
1. Sposoby przekazywania zgłoszeń naruszenia prawa przez sygnalistę wraz z jego adresem korespondencyjnym lub adresem poczty elektronicznej, odbywają się z zachowaniem poufności za pomocą następujących kanałów informacyjnych:
1) pisemnie - w postaci papierowej pocztą tradycyjną na adres: Szpital Powiatowy im. Jana Mikulicza w Biskupcu, 11-300 Biskupiec, ul. Armii Krajowej 8 z dopiskiem na kopercie „ ZGŁOSZENIE SYGNALISTY”
2) elektronicznie – na dedykowany adres e-mail: sygnalista@szpital-biskupiec.pl
2. Formularz Karta zgłoszenia naruszenia prawa - Karta zgłoszenia - POBIERZ
3. Sygnalista może przekazać zgłoszenie anonimowo na podane w ust.2 kanały zgłoszeń.
4. Osobą upoważnioną i odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń oraz sprawującą całościowy nadzór nad przyjmowanymi zgłoszeniami jest Pełnomocnik ds. Zarządzania Jakością. W razie nieobecności Pełnomocnika ds. Zarządzania Jakością funkcję tę pełni Pielęgniarka Naczelna.
5. Podmiotem upoważnionym do podejmowania działań następczych jest powołana przez Dyrektora Komisja ds. zgłoszeń wewnętrznych.